بانک اطلاعات خودرو (94)
دیدگاه های منفی نسبت به چانگان CS35 - بخش دو
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیاما گلایههایی نیز وجود دارد. یکی از فراگیرترین مشکلات، مسئله مربوط به دسته موتور چانگان CS35 است که بسیاری را آزرده خاطر نموده و با ایجاد لرزش وصدای نابهنجار، آرامش در رانندگی را از مالکان سلب کرده است.این مشکل با مراجعه به نمایندگی و تعویض دسته موتور تاحدی رفع میشود اما در پارهای اوقات حتی پس از تعویض قطعه معیوب نیز مشکل همچنان به قوت خود باقی بوده است که میتواند ناشی از کیفیت ناکافی قطعه جایگزین باشد.
دیدگاه های منفی نسبت به چانگان CS35 - بخش یک
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیدیدگاه منفی یا کمی سخت گیرانه ای نیز نسبت به چانگان CS35 وجود دارد که معمولا زاویه دید مشتریانی است که مشخصات فنی این خودرو را با سایر مدل های موجود در بازار مقایسه می کنند.
نسبت نیرو به وزن و تکنولوژی گیربکس این مدل در واقع تفاوتی با امثال 206 اتوماتیک ندارد و همچنین به سبب ناشناخته بودن برند چانگان، از نظر خدمات پس از فروش و عرضه قطعات یدکی نیز ریسک بیشتری نسبت به سایر خودروهای تولید داخل یا حتی چینی هایی که چند سال سابقه مونتاژ و فروش در ایران دارند، وجود دارد.
دیدگاه مثبت نسبت به چانگان CS35
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیمثبت از آن جهت که در شرایط کنونی بازار خودرو که علاقه زیادی به خودروهای کراس اوور ایجاد شده، نمونه های اتوماتیک (حتی چینی) بیش از حدود 75 میلیون تومان قیمت می خورند و چانگان CS35 با قیمتی مناسب تر و ظاهر جذاب خود می تواند رضایت بسیاری را فراهم کند.
تجربه رانندگی با چانگان CS35
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیتجربه رانندگی با چانگان CS35
خودروهای کراس اوور در واقع میانگینی است از سواری یک خودرو سواری معمولی و یک شاسی بلند . ممکن است در نگاه اول ترکیب چهره جذاب یک خودرو آفرود ( خارج جاده ای ) که قابلیت استفاده شهری روزمره خودروهای شهری را نیز دارد، جذاب و خواستنی باشد، اما این واقعیت را باید در نظر گرفت که راه حل های میانگین معمولاً نتایج میانگینی را به همراه دارند. یعنی اگر شما یک خودروی کراس اوور بخرید، نه کیفیت سواری و هندلینگ یک سدان خانوادگی را دارید و نه قابلیت های خارج از جاده ای و عملکرد یک خودرو SUV را!!!
تجربه رانندگی با چانگان CS35 - مشخصات فنی چانگان CS35
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیمردم چین برخلاف بسیاری دیگر از مردم دنیا بیشتر طرفدار خودروهای کم مصرف و اقتصادی هستند و تا این حد که حتی بسیاری خودروهای لوکس و خارجی را نیز از تیپ های پایه (از نظر مشخصات فنی) سفارش می دهند و سوار میشوند. با چینن طرز نگرش و بازاری اصلا بعید نیست که بیشتر خودروهای چینی وارد شده به بازار ایران در چند سال اخیر دارای حجم موتور 1.5 یا 1.6 لیتری هستند و چانگان CS35 نیز شامل همین قاعده میشود.
تجربه رانندگی با چانگان CS35 - فضای داخلی چانگان CS35
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیفضای داخلی چانگان CS35
یکی از مورادی که همیشه شرکت سایپا بر روی آن پافشاری میکند، کسب رتبه نهم خودروی چانگان CS35 در آمار فروش خودروهای SUV در بازار داخلی چین است، البته واقعیت رتبه نهم فروش فروش چانگان سی ای 35 در کشور چین نمی تواند آنقدر هم رتبه خارق العاده ای باشد، به خصوص در بازاری که مدل های سواری و کراس اوور هاوال ( هاوال Haval یک خودرو ساز چینی است ) جزو پنج رتبه اول قرار می گیرند و قرار است در آینده در کشورمان نیز عرضه شود.
تجربه رانندگی با چانگان CS35 - طراحی ظاهری چانگان CS35
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیروز به روز شاهد این هستیم که بازار ماشین های داخل کشورمان در حال کامل تر شدن است، البته بیشتر انتظار داشتیم که بعد ار رفع تحریم ها شاهد بهتر شدن کیفیت خودرو های داخلی و کمتر شدن میزان چینی بودن قطعات خودرو های ساخت داخل باشیم اما متاسفانه این انفاق نیفتاد، و حالا شاهد تمام چینی شدن خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور هستیم که البته به افزایش تنوع و تکمیل گستره بازار منجر شده است.
امکانات رفاهی چانگان CS35 اتوماتیک و دستی
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیامکانات رفاهی چانگان CS35
سایپا مدل اتوماتیک چانگان CS35 را به همراه امکانات رفاهی نسبتا مناسبی عرضه میکند که از بین آنها میتوان به مواردی همچون سیستم کروز کنترل، کامپیوتر اطلاعات سفری، سانروف، صندلی راننده با امکان تنظیم شش جهته، آینههای جانبی برقی، سنسور پارک دندهعقب، صندلی چرمی، چراغهای جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغهای مهشکن جلو و عقب و گرمکن شیشهی عقب اشاره کرد.
چانگان cs35 یک SUV پیشگام
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیچانگان سی اس 35 پیشگام در SUV شیک و راحت
changan cs35 به عنوان اولین SUV خودروسازی چانگان نه تنها تغییری بزرگ در بخش خودروهای اس یو وی این شرکت خودروسازی بوجود آورد بلکه افق جدیدی در SUV های کامپکت بومی که به سمت استایل و راحتی میروند نیز به وجود آورد.
مصرف سوخت چانگان cs35
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیمصرف سوخت فوق العاده پایین چانگان cs35: اقتصاد دوستدار محیط زیست
چانگان cs35 مجهز به نسل موتور 1.6 لیتری Blue Core H با رندمان بسیار بالا است که دارای سه مزیت "قدرت ، تمیزی و بیصدا بودن" است. "تمیز بودن" به معنی استفاده از تکنولوژی هایی مانند DOHC و DVVT ،وزن سبک و سیستم Bosch STT در موتور چانگان سی اس35 است که باعث مصرف سوخت پایین ، تولید بیشتر قدرت و به حداکثر رساندن کارایی هر قطره از سوخت میشود.
ایمنی پیشرفته چانگان cs35 را بخوانید...
تکنولوژی منحصر به فرد DVVT تکنولوژی ای است که امکان کارکرد سوپاپ ها را با زمان متغییر فراهم می آورد که در نهایت منتج به افزایش کارایی و کاهش مصرف سوخت و گازهای خروجی می شود.در موتورهایی که به سیستم DOHC مجهزند، میل سوپاپها به صورت کاملاً مستقیم بر سوپاپها متصل هستند. یکی از این میل سوپاپها، برای سوپاپهای ورودی و دیگری برای سوپاپهای خروجی است. این شکل قرارگیری سوپاپها به دلیل قرارگیری Vشکل میل سوپاپ اجازه میدهد که شمع درست در وسط و سر آن در اتاق احتراق قرار گیرد. همین شکل قرارگیری شمع باعث بهینه شدن احتراق میشود.
موتور چانگان cs35 با گیربکس 5 سرعته دستی جدید Aisin ss-II AT/MT کاملا مچ شده است .این گیربکس در مصرف 6.6 لیتری سوخت در مسافت 100 کیلومتری این خودرو نقش بسزایی دارد و در میان خودروهای هم کلاس خود کاملا منخصر به فرد است.
خدمات ماهان اسپرت شامل فروش, نصب و آموزش نحوه نصب لوازم جانبی و آپشن چانگان changan
ماهان اسپرت : فروش, نصب و آموزش نحوه نصب لوازم جانبی و آپشن های فابریک خودروهای چانگان با کادر فنی مجرب آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد. دی وی دی فابریک - گرم کن صندلی چانگان – کیلس استارت – کروزکنترل – گارد و رکاب و ...
بخشی از خدمات و لوازم جانبی ارائه شده توسط ماهان اسپرت :
- دی وی دی فابریک ویندور چانگان Cs35 / مالتی مدیا - چانگان Cs35 / مانیتور - چانگان Cs35
- کیلس استارت - استارتر - چانگان سی اس 35 - CHANGAN CS35
- کروز کنترل چانگان ایدو - EADO
- کروز کنترل چانگان ایدو
- کفپایی سه بعدی چانگان سی اس35 - زیرپایی چانگان سی اس35 - کفی زیر پایی چانگان سی اس35
- پاور آینه چانگان - CS35
بخشی از نمونه کارهای نصب خدمات و لوازم جانبی ارائه شده توسط ماهان اسپرت :
ایمنی پیشرفته چانگان cs35
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیایمنی پیشرفته چانگان cs35
چانگان cs35 استاندارد ایمنی خود را از فریم بدنه HEEAB خود با درجه سفتی ، چگالی و جذب انرژی بالا و بافت سخت به ارث میبرد و در هنگام تصادف با سرعت بالا فضای ایمنی برای سرنشینان داخل خودرو فراهم میکند.
رانندگی و راحتی صندلی چانگان cs35
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیرانندگی و راحتی صندلی چانگان سی اس 35: از دستاورد های علمی و تکنولوژی فوق العاده ای برخوردار باشید
به گفته یکی از مهندسان خودروسازی چانگان ، تجربه نشستن و سواری در چانگان changan از استفاده از علم و تکنولوژی پیشرفته در جهت گسترش تصور بی حد و مرز برای یک سبک زندگی راحت بهره میبرد.
طراحی داینامیک چانگان cs35
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیظاهر طراحی شده داینامیک چانگان CS35
بر اساس مدل مفهومی SUV منتشر شده در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ، Changan CS35 توسط طراح معروف ایتالیایی Dambrosio Luciano با مفهوم "پویا در شکل، مد در اتمسفر" طراحی شده است. این خودرو ظاهری قوی و قدرتمند دارد ، خطوط روی بدنه آن صاف اما ظاهر خودرو را درشت نمایش میدهد؛ تدریجی پایین امدن خط پنجره و خطوط وسط ماشین از عقب به سمت جلو حس یک شیرجه قدرتمند را زنده میکند.
معرفی چانگان سی اس35 changan cs35 - بخش دوم
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیبا تولید چانگان سی اس35 changan cs35خودروسازی چانگان اولین قدم خود را در بازار خودروهای SUV گذاشت. پلتفرم چانگان سی اس35 changan cs35 با پلتفرم چانگان ایدو کامپکت changan Eado مشترک بود و توسط طراح ایتالیایی به نام Dumbrosio Luciano طراحی شد.مدل مفهومی آن با نام چانگان اس یو وی changan SUV در سال 2011 در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد و مدل تولیدی آن تحت عنوان S101 در نمایشگاه پکن در سال 2012 رونمایی و 6 ماه بعد در سی ام اکتبر به بازار عرضه شد.
معرفی چانگان سی اس35 changan cs35 - بخش اول
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیچانگان سی اس35 Changan CS35 یک کراس اور تولید شده توسط خودروسازی چانگان Changan Automobile است. این خودرو سال 2012 در نمایشگاه پکن با قیمتی بین 17،900 یوان تا 92،900 یوان رونمایی شد و در ماه اکتبر 2012 به بازار رسمی وارد شد.چانگان سی اس35 changan cs35 در طول مرحله توسعه خود نام Changan S101 را داشت.
تولیدات سواری گروه خودروسازی چانگان changan
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیچانگانChangan طراحی، توسعه، تولید و فروش اتومبیل های سواری خود را تحت نام تجاری چانگان Changan و وسایل نقلیه تجاری اش را تحت نام تجاری چانا Chana به فروش می رساند.
مدل های خودروهای سواری که در حال حاضر توسط چانگان Chang'an تولید و به بازار عرضه میشود محدود به مدل های زیر است
- چانگان آلسوین وی7 changan Alsvin V7
- چانگان بنی Changan Benni
- چانگان بنی ای وی Changan Benni EV
- چانگان سی اس15 Changan CS15
- چانگان سی اس15 اس وی Changan CS15 EV
- چانگان سی اس35 Changan CS35
- چانگان سی اس55 Changan CS55
- چانگان سی اس75 Changan CS75
تاریخچه خودروسازی چانگان Changan - بخش اول
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیریشه های اولیه چانگان Chang'an را می توان به سال 1862 هنگامی که شخصی به نام Li Hongzhang یک کارخانه عرضه تجهیزات نظامی به نام اداره تفنگ خارجی شانگهای را راه اندازی کرد نسبت داد. در سال 1937، در زمان جنگ چین و ژاپن، زمانی که شانگهای مورد حمله قرار گرفت کارخانه به Chongqing منتقل شد.
در سال 1959، یک شرکتی به اسم Chongqing Chang'an Arsenal، در قراردادی با دولت، شروع به ساخت خودرو ی 46 Changjiang کرد که نخستین خودروی تولیدی چین بود.شرکت چانگان Changan تحت لیسانس سوزوکی، Minicar را معرفی کرد.
تاریخچه خودروسازی چانگان Changan - بخش دوم
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی علمیChang'an Automobile (Group) Co. Ltd. یک تولید کننده خودروی چینی ، مقر آن در شهر چانگینگ واقع در کشور چین و یک شرکت دولتی است. فعالیت اصلی شرکت چانگان تولید اتومبیل های سواری، میکرو ون ها، کامیون های تجاری و کامیون های سبک است.
خودروسازی چانگان اتومبیل های سواری را تحت نام تجاری چانگان ( Chang'an) و وسایل نقلیه تجاری خود را تحت نام تجاری چانا ( Chana) طراحی، توسعه، تولید و به فروش می رساند.
نحوه عملکرد آینه الکتروکرومیک
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی محتواهمان طورکه از نام الکتروکرومیک مشخص است، این کلمه به معنای تغییر رنگ با تغییر شدت جریان الکتریسیته است.آینه الکتروکرومیک از دو سطح شیشهای تشکیل شدهاست. در فضای میانی این دو سطح شیشهای، یک ژل الکتروکرومیک به کار رفته است که در واقع نقش اصلی بر عهده این ژل است. سطح رو و پشت آینه از یک حسگر حساس به نور استفاده شده است. حسگر عقب، نور محیط بیرون را از شیشه جلو دریافت میکند و به نسبت شدت نور، با استفاده از کم و زیاد کردن شدت جریان الکتریسیته، رنگ ژل را تیره یا روشن میکند. حسگر جلوی آینه نیز وقتی که نور با شدت زیاد، مانند اوقاتی که نور خورشید یا نور چراغ اتومبیلهای پشتی به آینه میتابد، شدت جریان الکتریسیته را تغییر میدهد و سبب تیره شدن رنگ آینه میشود. درست است که عملکرد این سیستم مکانیسمی بسیار ساده دارد اما گاهی اوقات راه حلهای ساده بسیار بهتر جوابگوی حل مشکلات هستند.
آینه الکتروکرومیک چیست؟
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی محتوابازتاب نور چراغ خودروی پشت سر از طریق آینه جلو، باعث آزار چشم رانندگان میشود. علیرغم نظر رانندگان قدیمی که این مشکل را فقط برای تازه کارها میدانستند، این مساله مشکل بسیاری از رانندگان به شمار میرود و ربطی به مهارت یا ناشی بودن راننده ندارد. به همین دلیل محققان صنایع خودروسازی در صدد یافتن روشی موثر برای غلبه بر این مشکل بودند تا این که در نهایت آینه الکتروکرومیک (Electro chromic Mirrors) را به عنوان بهترین و ارزانترین راه حل این مشکل معرفی کردند.
اساس کار آینه الکتروکرومیک به گونهای است که وقتی نور با شدت به آینه میتابد، رنگ آینه به صورت اتوماتیک تیره میشود. این آینهها طوری طراحی شدهاند که به صورت اتوماتیک در روشنایی روز به رنگ روشن و در تاریکی شب نیز به رنگ تیره در میآیند. همانطور که میدانید رنگ تیره جاذب نور است و آن را کمتر بازتاب میدهد. در اینجا هم تیره شدن رنگ آینه باعث ضعیف شدن بازتاب نور میشود و در نتیجه چشم راننده از نور مستقیم در امان میماند.
کیلس استارت یکی از بهترین تکنولوژیهایی است که در دو دهه اخیر در خودروها استفاده شده است و به نوعی فراگیر شده است. این سیستم در اواسط دهه 90 میلادی توسط شرکت مرسدس بنز معرفی شد. سیستم کیلس استارت یا استارت بدون کلید از جمله آپشن هاییست که علاوه بر کارایی، بر جذابیت خودرو می افزاید. در زمان ورود این سیستم ابتدا خودروهای لوکس از این آپشن بهرمند میشدند، اما حالا میتوان گفت در بسیاری از خودروهای معمولی که دارای آپشنهای سادهای هستند نیز میتوان شاهد استفاده از چنین آپشنی بود. در خودروی دارای سیستم کیلس، از سوئیچ به شکل سابق استفاده نمی شود که حس بهتری به راننده القا می کند. این سیستم پیشرفته به کمک یک کلید یا کارت هوشمند عمل میکند. با فشردن پدال ترمز و زدن دکمه استارت، خودرو روشن و خاموش می شود. این نکته قابل ذکر است که درصورت عدم وجود ریموت، با زدن دکمه استارت، خودرو روشن نمی شود. اکثر کیلس های غیرفابریک امکان این را دارند که بتوانید خودرو را از راه دور نیز روشن و خاموش کنید.برای حالت های 1 و 2 سوئیچ (اصطلاحا برق پشت آمپر) باید بدون گذاشتن پا روی پدال ترمز، یک یا دو بار دکمه استارت را بفشارید. با فشردن دکمه استارت برای بار سوم (بدون ترمز)، برق پشت آمپر قطع شده و خودرو دوباره به حالت خاموش برخواهد گشت.
معایب استفاده از پدل شیفتر
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی محتوا• این سیستم در عموم خودروها به غیر از حالت تیپ ترونیک در حالت اتوماتیک نیز قابل استفاده است، اما وقتی در حالت اتوماتیک یا درایو از پدل شیفت استفاده شود، در واقع در برنامه عادی گیربکس اختلال ایجاد میشود، همین امر باعث میشود در مرور زمان شاهد افزایش استهلاک باشیم، بنابرین بهتر است در حالت درایو کمتر از پدل شیفترها استفاده کنیم.
• به علت اینکه دمای متوسط گیربکس مخصوصاً هنگام استفاده از پدل شیفت در حالت درایو بالاتر است، حساسیت گیربکس نسبت به تعویض به موقع و در کیلومتر عنوان شده توسط کمپانی بیشتر میشود. پس باید نسبت به تعویض روغن گیربکس در کیلومتر خود حساستر بود.
• سرعت و دقت در تعویض دنده
• توانایی تغییر دنده در هر دور موتور
• تعویض دنده بدون رها کردن فرمان
• خستگی کمتر و تمرکز بیشتر راننده
• کاهش مصرف سوخت
• خلوت شدن کنسول میانی با به کار گیری پدل شیفتر
• ارگونومی مناسب برای راننده
• کوتاه کردن مسیر دنده
• امکان شتاب گیری بهتر و بالا رفتن سرعت عمل راننده
• گرفته شدن بیش از نیمی از خلاصی دسته دنده و بالا رفتن عمر گیر بکس
دلیل استفاده از پدل شیفتر
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی محتوادلیل اصلی استفاده از این سیستم کاهش تأخیر در زمان تعویض دنده و درنهایت کاهش مصرف سوخت بوده است. البته همیشه اولینها بهترین نبودهاند و در اولین محصولات مجهز به این فناوری خیلی به ارگونومی و راحتی استفاده از این پدلها فکر نشده بود، بنابراین حضور پدل شیفترها در خودروهای خیابانی را میتوان در سه نسل بررسی کرد. نسل اول که همانطور که گفته شد توسط فراری ارائه و به کمک بی ام دابلیو در مدل 630 سال 2007 همگانی شد، در این نسل به خاطر شکل پروانهای و کوچک پدلها که برای استفاده از دو انگشت طراحی شده بود، کمی استفاده از این پدلها را سخت میکرد، به همین خاطر طبق گزارشهایی که آن زمان از کاربران این خودروها گرفته شد، رانندگان به دلیل خسته شدن انگشتها در طی مسیر ترجیح میدادند که از آنها کمتر استفاده کنند. در نسل بعدی که مرسدس با اس کلاس خود نوآور این نسل بود توانست تا کمی به این پدلها حالت داده و به واسطه کاربری لوکس این خودرو بیشتر به جنبه کاربری این سیستم فکر شود اما با این وجود به دلیل فاصله کم اهرمها نسبت به فرمان باز هم جای کار برای طراحی پدلها بود. حال که در سال 2017 هستیم خودروهایی را مشاهده میکنیم که خیلی کاربرد لوکس، حتی اسپرت ندارند ولی به عنوان یک آپشن استاندارد پدل شیفت را در لیست تجهیزات خود دارند در واقع در نسل سوم که مدتی است وارد آن شدهایم خودروسازان به فکر همه گیر کردن این سیستم افتادهاند ضمن اینکه فاصله پدالها تا فرمان از استاندارد مشخصی پیروی میکند.
با پیشرفت تکنولوژی، زندگی آسان تر می شود و به همین منوال رانندگی که بخش لاینفک زندگی روزمره انسان ها است نیز راحت تر می شود. پدل شیفتر ( Paddle Shifter) نیز یکی از فن آوری هایی است که در چند سال اخیر رانندگی را ساده تر و سریع تر کرده است.، چراکه یکی از دغدغه های همیشگی ذهن رانندگان ، تعویض دنده است. آیا دنده را درست انتخاب شده یا اصلا نیاز به تعویض دنده بوده و یا اینکه گاهی دنده درست جا نمی رود و گیر میکند. این موضوع باعث می شود رانندگان به دنده توجه کنند و انرژی خود را برای یک رانندگی لذت بخش از دست بدهند.
همه ما می دانیم که گیربکس های دستی درحال منسوخ شدن می باشند. خصوصاً در آمریکا که درصد زیادی از مردم تمایل به استفاده از گیربکس های اتوماتیک دارند. گیربکس های اتوماتیک در دو نوع (DCT) گیربکس با کلاچ دوگانه و (CVT) گیربکس متغیر پیوسته شناخته شده می باشد.
گیربکس های ضریب متغیر پیوسته (CVT) در اوج تکنولوژی، ساده و کارآمد هستند. البته این سادگی و کارآمدی خسته کننده نیز هست و دنده ها همیشه در دور موتور خاصی تعویض می گردند. برای همین، برخی کمپانی ها برای این گیربکس ها قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را فراهم کرده اند که اغلب توسط اهرم های پشت فرمان صورت می گیرد و پدل شیفترPaddle Shifter نام دارند. با استفاده از پدل شیفتر در دور موتور دلخواه خود می توانید دنده را تعویض کنید و هیجان و لذت رانندگی را به خوبی تجربه کنید.
نحوه ی عملکرد سیستم رادار جانبی یا سنسور نقطه کور
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی محتوابرای سیستم هشدار نقاط کور فرقی نمیکند که شما در بین خطوط رانندگی میکنید و یا به چپ و راست میروید، BSD توسط امواج اولتراسونیک یا همان سنسور رادار جانبی، اطراف و پشت خودرو را تحت نظر دارد. نقاط کور را آینه کناری پوشش نمیدهد و اگر راننده سر خود را برگرداند، شاید مشکلات دیگری پیش بیاید. معمولا رنگ این چراغ هشدار زرد بوده و درون آینه و یا ستون A خودرو قرار دارد . موقعی که خودرویی در نقطه کور قرار بگیرد، این چراغ شروع به چشمک زدن میکند. علاوه بر این چشمک، شما صدای هشدار (بیپ) نیز میشنوید و یا لرزش القایی درون فرمان را احساس خواهید کرد. شرکتهای مختلف، اسمهای متفاوتی را برای این سیستم درنظر گرفتهاند که البته تفاوتی در عملکرد آنها وجود ندارد. این سنسور نقطه کور بعضا قادر به تشخیص موتور و دوچرخه نیز بوده که البته بستگی به حجم جسم مورد بررسی دارد.
بیشتر...
نگاهی برروند شکل گیری رادار جانبی یا سنسور نقطه کور
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی محتوادر سال ۱۹۹۵ شخصی به نام پلات زر توانست گواهی ثبت اختراع خود برای مانیتور نوری هشداردهنده را دریافت و در محصولات فورد اجرایی کند. blis مخفف کلمه blindspot information system است (سیستم اطلاعات نقاط کور) این سیستم برای اولین بار در سدان Volvo S80 طراحی شد و توسط دو سنسور در که در کنار خودرو قرار داشت ورود هر شیء خارجی به محدوده خودرو را به راننده اعلام میکرد. مزدا بهعنوان اولین شرکت آسیایی بود که در سال ۲۰۰۸ از سنسور نقطه کور بر روی خودرو مزدا cx9 touring استفاده کرد و در سال ۲۰۱۲ به بعد جزو آپشن های ثابت در cx9 شد؛ اما در حال حاضر هنوز هم برای گروههای دیگر خودرویی مزدا مانند مزدا ۶ این سیستم بهصورت سفارشی نصب میگردد جالب است بدانید که هنوز بعضی از شرکتهای بزرگ خودروسازی علاقهی چندانی به استفاده از آپشن رادار جانبی ندارند بهطور مثال میتسوبیشی از سال ۲۰۱۶ بهصورت پیشنهادی این آپشن را بر روی پاجرو اسپرت نصب میکند.
رادار جانبی یا سنسور نقطه کور چیست؟
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی محتوادر هنگام رانندگی ممکن است خودرو در نقطه ای قرار گیرد که برای سایر رانندگان قابل مشاهده نباشد و همین امر منجر به برخورد و تصادف شود. کنترل داشتن روی تمامی نقاط خودرو در هنگام رانندگی برای رانندگان بسیار مهم است و هنگامی که راننده قصد دارد مسیر خود را عوض کند و یا از یک لاین به لاین دیگری برود نیازمند یک نیروی کمکی میباشد . هنگامی که شما بهترین آینه و دقیق ترین آینه ها را هم دارید باز هم به تمام نقاط کور ماشین تسلط ندارید. سنسور نقطه کور برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی ارائه شده است.. بدین منظور در گوشه های عقب خودرو یک رادار قرار داده شده است. از وقتی که این سیستم برروی خودروهای جدید نصب شده تمامی رانندگان می توانند با خیالی آسوده تر مسیر خود را تغییر دهند و بهترین تصمیم را در هنگام رانندگی بگیرند . عملکرد این سیستم به این گونه است که در قسمت عقب خودرو راداری قرار میدهند که این رادار در هنگامی که یک ماشین و یا هر چیزی که وارد میدان این رادار در ابعاد ۹.۵ متر در ۳ متر قرار گیرد این رادار جانبی وجود مانع را تشخیص و سریعا با یک چراغ زرد رنگ و یا قرمز رنگ بر روی آینه نشان میدهد و به راننده هشدار میدهد .
نحوه عملکرد کلیدها در کروز کنترل
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی محتوا• کلید CRUISE
برای روشن و خاموش نمودن کروز کنترل بکار می رود. هنگام روشن شدن کروز، لامپ LED نارنجی رنگ زیر این کلید روشن می شود و یک بوق به مدت نیم ثانیه به نشانه روشن شدن کروز شنیده می شود. همچنین درصورت فعال بودن کروز کنترل این کلید عمل cancel را انجام می دهد.
• کلید M/LIM
وقتی کروز کنترل را با کلید SET فعال می کنیم و چراغ آن چشمک زن می شود، میتوان آن سرعت را در حافظه M ذخیره کرد. برای ذخیره کردن بایستی کلید M را به مدت 7 ثانیه نگه داشت. بعد از 7 ثانیه بوق ممتد به گوش می رسد و از این پس علاوه بر کلیدهای SET و RES میتوان با فشردن کلید M سرعت ذخیره شده را بازیابی کرد.
مکانیسم فعالسازی کروز کنترل
نوشته شده توسط تیم ماهان اسپرت - پشتیبانی محتواکروز کنترل در واقع با تنظیم دریچه گاز خودرو، سرعت خودرو را کنترل میکند. در خودروهای مجهز به سیستم کروز کنترل، به محض اینکه این سیستم فعال میشود، کنترل دریچه گاز از پدال گاز به این ابزار منتقل میشود و باز و بسته شدن دریچه گاز، تحت کنترل این ابزار در میآید.
مکانیسم فعالسازی ابزار کروز کنترل دو نوع است:
- فعالسازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum):
فعال سازی از طریق مکانیسم نوع وکیوم شباهت بسیار زیادی به عملکرد بوستر ترمز دارد و مانند پدال گاز، با سیم به دریچه گاز وصل میشود.
- فعالسازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical):
فعالسازی از طریق مکانیسم الکتریکی نیز شباهت زیادی به سیستم استپر (Stepper) موتور دارد و دریچه گاز خودرو را بهطور الکتریکی کنترل میکند.